Tuesday 18 October 2011

Public Mutual




Pemimpin Industri.
Public Mutual Berhad ( Public Mutual) merupakan unit amanah swasta yang terbesar di Malaysia dan pada masa ini menguruskan 90 dana dengan jumlah Nilai Aset Bersih (NAB) sebanyak RM44.8 bilion. Pada 29 Julai 2011, Public Mutual menguasai 44.2% pasaran saham dalam industri unit amanah swasta *.

Public Mutual Berhad merupakan  sebuah anak syarikat milik penuh Public Bank.
Mempunyai kepercayaan dan keyakinan daripada lebih 2.5 juta pemegang akaun (accountholders) di negara ini.
 

Pemenang Anugerah Terbanyak.
Public Mutual merupakan pengurus dana unit amanah yang paling banyak menerima anugerah di Malaysia, iaitu lebih daripada 170 anugerah industri sejak tahun 1999. Lebih 90% daripada anugerah yang dimenangi merupakan anugerah untuk prestani dana cemerlang.


Jenama yang Kukuh
Public Mutual merupakan pemenang bagi anugerah Platinum Reader's Digest Trusted Brand bagi tahun 2010 dan anugerah Emas dari tahun 2006 hingga 2009. Juga anugerah The BrandLaureate bagi unit amanah untuk lima tahun berturut-turut. Ini membuktikan kepercayaan dan keyakinan pelabur-pelabur Malaysia terhadap Public Mutual .


Pengalaman Luas
Public Mutual mempunyai 30 tahun pengalaman dalam pengurusan dana.


* Dari segi jumlah saiz dana yang diuruskan di kalangan syarikat-syarikat unit amanah swasta. Sumber: The Edge-Lipper, 22 Ogos 2011.

No comments:

Post a Comment